Wat en hoe in Noorderbreedte

Sinds augustus 2016 is de school gevestigd in een nieuw gebouw: 'Noorderbreedte'. De locatie van de nieuwbouw is de plek waar vroeger De Gemeentewerf gehuisvest was (John. F. Kennedylaan). Naast de Montinischool is tevens basisschool Gaspard de Coligny, Versa Welzijn (peuterspeelzaal 'Hummelhonk') en Kind & Co (Kinderdagverblijf en Buitenschoolse Opvang) ondergebracht in het nieuwe gebouw. Deze verschillende organisaties werken samen vanuit het concept van de Brede School. Dit houdt in dat deze organisaties op een aantal terreinen werken volgens het principe "Face-to-face". Samen als het kan, maar met behoud van eigen concept, identiteit en doelstellingen.

BSO 'Noorderlicht' is een kleinschalige BSO die opvang biedt voor de kinderen van de Montinischool en de Gaspard de Colignyschool. Op de BSO kunnen kinderen na een drukke schooldag even bijkomen in een van de ingerichte kinderhoeken. De kinderen kunnen met constructiemateriaal aan de slag kunnen, maar ook spelletjes spelen. Er is een gezellige huishoek met een keukentje, verkleedkleding etc. en een chill/relaxbank om gewoon even tot rust te komen.
Naast de BSO ruimtes maken we ook gebruik van het speelplein.
Dagelijks worden er diverse activiteiten aangeboden afgestemd op het ontwikkelingsgebied en interesse van het kind. Tijdens de schoolvakanties werkt de BSO volgens een vakantiejaarplanning waar met thema's wordt gewerkt en er ruimte is voor uitstapjes!

Peuterspeelzaal Hummelhonk heeft plaats voor maximaal 16 kinderen van 2 tot 4. Wij werken met de methode Startblokken voor Voor- en vroegschoolse educatie (VVE).